Για την ατομική δομή της ύλης
Ο χρόνος που αφιερώνεται στο μάθημα της Χημείας, στο Γυμνάσιο είναι ελάχιστος. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο τρόπος που διδάσκεται να είναι η απλή παρουσίαση των επιστημονικών αληθειών, χωρίς να δίδεται καμιά πληροφορία για τον τρόπο με τον οποίο η επιστήμη κατέληξε σ’ αυτές.
Το σχολείο, όμως, πρέπει να εκπαιδεύει τους μαθητές να σκέφτονται σαν επιστήμονες και όχι να απομνημονεύουν επιστημονικά δεδομένα.
Η παρούσα εργασία, που έγινε στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, αποτελεί μια προσπάθεια να διαπιστώσουν οι μαθητές πως οι θέσεις της επιστήμης για το φυσικό κόσμο δεν αποτελούν δόγματα, αλλά δημιουργούνται από ένα πλήθος αλληλοϋποστηριζόμενα αποδεικτικά στοιχεία. Ελλιπείς ή εσφαλμένες απόψεις συμπληρώνονται ή διορθώνονται τελικά από άλλους επιστήμονες.
Η συχνότερη απορία που διατυπώνεται από τους μαθητές όταν διδάσκονται τη δομή του ατόμου είναι: πώς τα ξέρουμε όλα αυτά αφού δεν μπορούμε να δούμε τα άτομα; Η ανακάλυψη της ατομικής δομής έγινε στη διάρκεια πολλών ετών με τη επίπονη δουλειά πολλών εμπνευσμένων επιστημόνων. Αυτή την δημιουργική πορεία προσπαθήσαμε με τις μικρές δυνάμεις μας να δούμε και να ακολουθήσουμε στη διάρκεια της εργασίας. Το κείμενο είναι το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειάς μας.