Στο 7ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας με Εργασία της Τεχνολογίας
Το 7ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας που διεξήχθη στο Μουσικό Σχολείο Αγρινίου την Τετάρτη 26 Απριλίου 2017 αποτελεί πλέον θεσμό για τα εκπαιδευτικά δεδομένα.
Το Φεστιβάλ που ήταν ανοικτό στην κοινωνία, έδωσε την ευκαιρία σε μαθητές και εκπαιδευτικούς να παρουσιάσουν πρωτότυπες εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες με αντικείμενο την Πληροφορική, την Ψηφιακή Τεχνολογία καθώς και έργα σχολικών δραστηριοτήτων.
Το Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας διοργανώνεται για όλους του μαθητές από τους καθηγητές Πληροφορικής σε συνεργασία και με εκπαιδευτικούς και συμβούλους από άλλες ειδικότητες και φορείς του Ν. Ατωλοακαρνανίας. Φέτος συμμετείχαν 33 σχολεία απ΄ όλο το νομό, ενώ παράλληλα την παρουσίαση των εργασιών του φεστιβάλ είχαν τη δυνατότητα να την παρακολουθήσουν ζωντανά μέσω τηλεδιάσκεψης σχολεία από το Ηράκλειο, τον Άγιο Νικόλαο, τα Ιωάννινα, την Καβάλα, την Καλαμάτα, την Κέρκυρα, την Κομοτηνή, τη Λάρισα, τη Μυτιλήνη, την Πάτρα, τον Πύργο Ηλείας, τα Τρίκαλα, τη Φλώρινα και τα Χανιά.
Τα έργα δημιουργούνται από μαθητές στα μαθήματα Πληροφορικής όλων των βαθμίδων (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο), στις βιωματικές δράσεις του Γυμνασίου και στο μάθημα Ερευνητικές Εργασίες (Project) των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ. Επιπλέον, έγινε συμπερίληψη έργων τα οποία δημιουργήθηκαν σε κάποια Σχολική δραστηριότητα (Περιβαλλοντική, Πολιτιστική, Αγωγής Υγείας κ.α.) ή σε κάποιο διαθεματικό ή διεπιστημονικό σχέδιο συνεργασίας μεταξύ του μαθήματος της Πληροφορικής και άλλων μαθημάτων.
Το σχολείο εκπροσώπησαν δύο ομάδες μαθητών.Της Ρομποτικής και της Τεχνολογίας.
Οι μαθήτριες Αντωνίου Ιωάννα και Βάρσου Ξανθή, της Γ΄τάξης, παρουσίασαν την εργασία τους, με θέμα: “Διάθλαση του Φωτός -Η Λειτουργία του Οφθαλμού-Πειραματική Διάταξη Φωτογραφικής Μηχανής”
Η εργασία των μαθητριών στηρίχτηκε σε βιβλιογραφική έρευνα σχετικά με το φως και σε πειραματική κατασκευή. Αντλήθηκαν πληροφορίες από βιβλία, επιστημονικά άρθρα και διαλέξεις καθώς και από το διαδίκτυο.
Δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην πειραματική επαλήθευση των θεωρητικών γνώσεων, μέσω της κατασκευής πειραματικής διάταξης φωτογραφικής μηχανής και στήριξαν την επιμόρφωση των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με τρόπο ώστε να εξασφαλίζεται η επιστημονική πληρότητα, να αποφεύγονται «επιζήμιες απλουστεύσεις», καθώς επίσης να αποφεύγονται όπου είναι δυνατόν μαθηματικές λεπτομέρειες και περιπλοκές.
Προσδοκώμενο αποτέλεσμα δεν ήταν η συγγραφή ενός επιστημονικού βιβλίου σχετικά με το φως, αλλά η παραγωγή μεθοδολογίας και υλικού επιμόρφωσης για την μαθητική κοινότητα.
Στόχος της ερευνητικής εργασίας (project) ήταν να διερευνηθεί ιστορικά το πώς φτάσαμε από τον σκοτεινό θάλαμο (camera obscura) του 1550 στο σημερινό πολύχρωμο κόσμο των ψηφιακών εικόνων που μας περιβάλλει. Πώς, δηλαδή, ο άνθρωπος κατόρθωσε να αντιγράψει την φύση (το μάτι) και να εξελίξει μέσα από το πέρασμα του χρόνου την διαχείριση της αποτύπωσης του φωτός και του χρώματος και πώς κατάφερε να υλοποιήσει την ψευδαίσθηση του παγώματος τους χρόνου και να “πιάσει” την στιγμή.
H Tεχνολογία μπροστά,λοιπόν!